Τρίτη 26 Απριλίου 2016

Και γκόμενα και χούλιγκαν


…αν είχα ένα ευρώ για κάθε φορά που άκουγα «ααα, βλέπεις μπάλα ε; Τι είναι το offside;», θα είχα μαζέψει μια περιουσία. Και ξέρετε τι θα έκανα με αυτά; Θα αγόραζα ρούχα, καλλυντικά και διαρκείας στη Λεωφόρο, στο Stamford Brigde και την Allianz Arena. Αλλά επειδή κανείς δεν σε αποζημιώνει χρηματικά για την άγνοιά του, άρα δεν έχω λεφτά για ψώνια, και το πρωτάθλημα έχει τελειώσει, μου περισσεύει λίγος δημιουργικός χρόνος να απαντήσω σε εκείνους, ιδίως τους άντρες αλλά όχι μόνο, που συνοφρυώνονται στο άκουσμα της -χαρακτηριστικής μου πλέον- ατάκας «Δεν μπορώ, έχει ματς σήμερα».


-Ναι, ξέρω τι είναι το offside. Ναι, ξέρω το roster της ομάδας μου. Σταμάτα να με ρωτάς γιατί, ναι, έχεις καταντήσει πιο γραφικός κι απ’ τα Μετέωρα.

-Όχι, το γεγονός ότι δεν παίζω ποδόσφαιρο δεν είναι ενδεικτικό του ότι δεν παρακολουθώ ή δεν γνωρίζω γι’ αυτό. Με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε να πηγαίνω σε μια πινακοθήκη ή να δείχνω ιδιαίτερη προτίμηση για ένα ζωγράφο ή να συζητάω για πίνακες επειδή δεν ξέρω να τραβάω ούτε μια ευθεία γραμμή.

-Ναι, μπορώ να συμμετέχω σε μια ποδοσφαιρική συζήτηση. Σίγουρα δεν θα έχω άποψη για όλα, αλλά πριν με κρίνεις που δεν ξέρω πόσα εκατομμύρια παίρνει ο James Rodriguez, κάνε την ίδια ερώτηση και στους αρσενικούς συμμετέχοντες να δεις ποιος θα την απαντήσει. Και μετά ρώτα τον εαυτό σου γιατί θες να αποδείξεις τη δικιά μου άγνοια.

-Ναι, ακούγεσαι συντηρητικός και αναχρονιστικός όταν λες πως το ποδόσφαιρο είναι για τους άντρες. Τον 21ο αιώνα δεν υπάρχουν «αντρικά» και «γυναικεία πράγματα». Δεχτείτε το. Δεν είναι στο DNA σας να βλέπετε μπάλα, όσο κι αν το πιστεύετε, είναι θέμα καθαρά και μόνο του τι σε διασκεδάζει και πώς έχεις μεγαλώσει. Αν διαφωνείς, εξήγησέ μου με ένα επιχείρημα για ποιον λόγο δεν είναι φυσικό να αρέσει σε μια γυναίκα το ποδόσφαιρο αλλά και γιατί δεν αρέσει σε πολλούς άντρες. Επιχείρημα όμως, όχι γενίκευση ή στερεότυπο.

-Όχι, δεν είμαι ούτε λεσβία ούτε αγοροκόριτσο ούτε καταπιεσμένη γυναικούλα που κάνει την επανάστασή της. Ούτε το χόμπυ μου επηρεάζει την εμφάνιση και τη συμπεριφορά μου. Οπότε μην με κοιτάς περίεργα αν έρθω σε ένα μαγαζί να δω το παιχνίδι με φόρεμα ή με ψηλό παπούτσι και με ένα πανάκριβο γαλλικό. Μπορώ να βρίζω σαν «άντρας» και να ντύνομαι σα «γυναίκα». Δικαίωμά μου, έτσι;

-Ναι, αν σου πω πως σήμερα δεν μπορώ γιατί παίζει η Μπάγερν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ. Αν έψαχνα δικαιολογία για να σου ακυρώσω ή να μην κανονίσω κάτι, θα έβρισκα μια που θα σου ακουγόταν πολύ πιο λογική από το ότι δε θέλω να βγούμε για να δω ματς.

-Όχι, δεν με έπεισε ο πατέρας μου να παρακολουθώ ποδόσφαιρο. Ο μπαμπάς μου είναι της κλασικής λογικής «το ποδόσφαιρο είναι για τους άντρες» και δεν προσπάθησε ποτέ να με μυήσει σε αυτό. Μόνη μου το ανακάλυψα. Όταν άρχισα να φωνάζω «Πανάθα μου, σε αγαπώ…» ήταν πλέον αρκετά αργά. Τώρα τα ντέρμπυ είναι απλά άλλος ένας λόγος για να τσακωνόμαστε.

-Όχι, δεν υποστηρίζω καμια από τις ομάδες που υποστηρίζω επειδή την υποστήριζε κάποιος πρώην γκόμενός μου. Έτυχε στα εφηβικά μου χρόνια να παρακολουθώ την Τσέλσι μαζί με την τότε σχέση μου, αλλά δεν είμαι κανένα πειθήνιο, άβουλο πλάσμα ώστε να μου αρέσει μια ομάδα επειδή αρέσει σε κάποιον άλλο. Άρχισα να την υποστηρίζω επειδή έπαιζε μπαλάρα.

-Ναι, με ενοχλεί να με υποτιμάς κάθε φορά που λέω μια ποδοσφαιρική άποψη. Όχι επειδή κρίνεις την επιλογή μου, δε ζήτησα ποτέ κι ούτε πρόκειται τη συναίνεσή σου για να μου αρέσει το άθλημα. Ούτε νιώθω να απειλούμαι. Με ενοχλεί επειδή μου λες εμμέσως πλην σαφώς (καμία φορά και ευθέως) ότι παπαγαλίζω αντιλήψεις άλλων ή ότι καταπιάνομαι με ένα θέμα που δεν γνωρίζω προκειμένου να σε εντυπωσιάσω. Αυτό με μειώνει ως άτομο σε γενικότερο επίπεδο, είτε το θέμα αφορά ποδόσφαιρο είτε μόδα.

-Όχι, πράγματι δεν προσπαθώ να σε εντυπωσιάσω. Πιστεύω έχω πολύ καλύτερους τρόπους να το κάνω από το να σου μιλάω για 22 ιδρωμένους άντρες και ένα κάρο μαφιόζους στα VIP. Πολύ πιο εύκολους και με λιγότερες πιθανότητες η κουβέντα μας να καταλήξει σε καυγά.

-Όχι, δεν πιστεύω πως το να μετατρέπομαι σε ένα μικρό χούλιγκαν (μικρό όσον αφορά το φυσικό μου μέγεθος, όχι το φανατισμό μου) κάθε φορά που έχει ωραίο ματς με κάνει ελκυστική στους άντρες. Το αντίθετο θα λεγα. Εξάλλου σε καμία των περιπτώσεων δεν περιμένω να βρω άντρα να φλερτάρω κατά τη διάρκεια ενός ματς. Όλοι το ξέρουμε πως σε αυτό το 93λεπτο που διαρκεί συνήθως ένας αγώνας, ο χρόνος παγώνει.

-Ναι, θα συνεχίσω να βλέπω ποδόσφαιρο και ας σε ξενερώνει.

-Όχι, δεν περιστρέφεται ο κόσμος γύρω από σας όσο κι αν θλίβεστε που το ακούτε. Δεν ψάχνουμε παντού την αποδοχή σας.

-Ωστόσο ΝΑΙ, εσένα που σου αρέσει το γεγονός ότι βλέπω μπάλα, σ’ αγαπώ λίγο παραπάνω, γιατί έχεις ανοιχτό και πρακτικό μυαλό. Θα βλέπεις τα ματσάκια που θες χωρίς να ακούς γκρίνια, τυχεράκια...


Επιμέλεια: Μαρίνα Καλογεροπούλου - Παξινού

4 σχόλια:

  1. Τι είναι το οφσάιντ τελικά θα μας πεις; Αρθράρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Roster**
    Κατά τ'άλλα, καλό το άρθρο σου, αν και παίρνεις πολύ αμυντική στάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπορώ να βρίζω σαν «άντρας» και να ντύνομαι σα «γυναίκα». Σ'αγαπώ!
    Πολύ καλό το άρθρο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ονοματεπώνυμο

το σχόλιό σας